eco-team

We vinden het heel belangrijk om goed te zorgen voor het klimaat en de natuur, daarom heeft ‘t Eckart een eco-team van leerlingen en docenten. Het eco-team strijdt tégen wegwerpspullen en vóór broodtrommels en drinkflessen. Ook is ons schoolterrein de afgelopen jaren een stuk groener geworden en ligt het dak vol zonnepanelen. En natuurlijk is de buurt er blij mee dat we regelmatig met klassen de wijk in trekken om afval te verzamelen.

EELT
Het Eckart Eco Leerlingen Team is, natuurlijk, de leerlingenafdeling van het eco-team. Omdat sommige leden eindexamen hebben gedaan, zijn we hard op zoek naar enthousiaste, ondernemende leerlingen met een groen hart!

Wat doen we?
Als EELT starten we verschillende projecten op om duurzaamheid binnen de school meer op de kaart te zetten. We brengen leerlingen op de hoogte van buiten- en binnenschoolse klimaatactiviteiten, we pakken kwesties binnen school aan om het Eckart groener te maken en werken samen met Joost Barendrecht van Eco Schools om de groene vlag te behalen.

Hoe bereik je ons?
Heb je tips, opmerkingen of vragen over EELT, of wil je meedoen met onze missie? Je kunt ons altijd bereiken op EELT@eckartcollege.nl.